Gogoşi la două noaptea

22 Ianuarie 2017

                Simțeam fiori pe şira spinării. La televizor rula Darkness. Era straniu să văd actrița din True blood atât de tânără şi şatenă. Avea ticul cu buza. Ce putea fi mai bine decât un film de groază în toiul nopții? Aluatul creştea sub materialul călduros. 

                 – Creşte copilul? Îi spuneam râzând. Se întrezărea mirosul de aluat.

                 Filmul s-a terminat fără final fericit şi eu am rămas cu un gust amar. Mă dezgusta psihoza acelui bătrân fără inimă. 

                 – Hai să facem gogoşi! 

                 Pe masa din bucătărie s-a împrăştiat pudra de zahăr. Pe buze-mi aluneca gustul copilăriei. Când am muşcat din aluatul pufos, copt în formă de turtă, mintea mi-a zburat în bucătăria de acasă când eu eram la grădiniță încă. Gogoşile aveau acelaşi gust deşi trecuseră vreo 20 de ani. 

                   – Mai ții minte gentuța mea roşie, în formă de cutie, cu forme animate pe ea, fermoar şi o tortiță? 

                   S-a forțat să îşi amintească.

                   – Obişnuiai să îmi pui prânzul în ea. Puneai un sandwich şi o sticluță mică de suc uite atâta. Am ajutat-o cu detalii, gesticulând din mâini.

                   – Da! Ce frumoasă mai era! 

                   – Şi pantofii roşii de lac…

                   – Şi cei albaştri. Ştii că Lu i-a găsit Mayei papuci aşa? Ce fericită am fost când am văzut.

                    Am reflectat pentru o clipă la ce a spus. Unele lucruri nu erau întâmplătoare.

                   – Şi teneşii şi blugii mei cu litere. Ce dragi îmi mai erau. Încă îmi amintesc. 

                     Era plăcut să depănăm trecutul. Uneori nu îmi vine să cred că au trecut atâția ani şi unele lucruri nu şi-au pierdut esența, cam ca şi gustul gogoşilor.

                      N.B. : Şi da, am comis-o! Să faci gogoşi la două noaptea poate fi amuzant şi zen pentru suflet. O să îmi lipsească momentele astea mamă! 

One thought on “Gogoşi la două noaptea

Leave a Reply

